Blog (Single Entry)

Įranga. Didžioji trijulė.

14Nov
  • Įranga. Didžioji trijulė.

Lapkričio 10 d. įvykęs tradicinis vikingų klubo renginys nurovė man stogą. Po Putoranų kelionės aprimau, Justas taip pat. Bet Kęsto pasakojimas apie jo žygį iš Jakutsko į Ochotską buvo šis tas neįtikėtino. Tokį poveikį juntu gal tik antrą kartą. Pirmasis buvo prieš ketverius metus, kai buvo pasakojama apie žygį į Poliarinį Uralą ir pamačiau kiršlio nuotrauką. Jo dydis, matyt, sukėlė trumpą jungimą smegenyse. Po to sekė, žinoma, kitos kelionės ir šiemet keliavome tik savo malonumui. Švedija, žinoma, yra nuostabi šalis. TOBULA šalis. Bet ten rimtą žygį sunkoka pasidaryti. Na,techniškai, jis niekuo nesiskiria nuo Rusijos, tačiau suvokimas, kad per dieną ar trumpiau pasieksi žmones, šiek tiek nuslopina atradimo ir nuotykių jausmą. Manau, suprantate apie ką aš čia pezu.

Nežinau, ar pavyks, bet, jei tik leis galimybės, kitais metais važiuosiu (-im) kur nors rimtai pakeliaut. Kad būtų ką atsimint. Gyvenam vieną kartą.

Renginuke kalbėjo ir kiti keliautojai. Buvo ir patyrusių žmonių, bet buvo ir naujokų. Pirmą kartą į Sibiro platybes išsiruošė Gediminas ir Donatas. Juos, aišku, jau žinote iš ankstesnių įrašų iš žūklių. Žygio dienoraštį galite paskaityti . Smagus žygelis, nors aš pats ten nekeliaučiau. Gražu, žonės įdomūs, tačiau žūklė prasta… Na, ne tas 🙂

Jie po žygio padarė išvadą, kad sunku būtų ko nors atsisakyti iš įrangos. Norėčiau dar pridurti žodį pakeisti, tačiau šio žodžio jie gal nenaudojo. Panašiai aš mąsčiau po pirmojo žygio. Buvau šventai įsitikinęs, ka viską dariau taip, kaip reikia, kad viskas tobula. Bet taip nebuvo. Ir dabar tikrai nėra. Gal niekada ir nebus, bet artėju prie siekiamybės – lengvos kuprinės. Iš karto turiu pasakyti, kad tai dviprasmiškas terminas. Lengvumas ne visada yra geriausia, nes jis ateina su šalutiniu produktu – nepatvarumu. Todėl reikia ieškoti aukso viduriuko, kuris, žinoma, kiekvienam yra skirtingas.

Šiemet Švedijoje šiek tiek išbandžiau keletą naujų dalykų: tentas be dugno, ėjimas su kedais, lazdos ir keletas smulkmenų. Kiek pamenu, po žygio į Timaną parašiau šiek tiek apie pasiruošimą ir įrangos sąrašą. Šį kartą norėčiau leistis į visa tai detaliau ir panagrinėti kiekvieną aspektą. Pradėsiu nuo didžiosios trijulės: kuprinės, palapinės, miegojimo sistemos. Kadangi kartu pridedu ir kelis labai vertus dėmesio filmukus, patariu išsivirti kavos ar arbatos, pasiimti ko nors užkąsti ir panagrinėti įdomius įrangos aspektus.

KUPRINĖ

Nemaža kuprinė, ką? Mes visi tada tiek nešėme.

Mokykloje mūsų niekas nemoko, tėvai apie tai dažniausiai nepasakoja ar pasako senosios mokyklos idėjas. Žinių apie žygiavimą, jei niekada to nesame darę, semiamės iš to, ką matome filmuose, piešinukuose, nuotraukose ir iš aplinkinių. Nuėję į parduotuvę pažiūrime į asortimentą ir matome, kad kuprinės turi būti su rėmu, reguliuojamu renkenų aukščiu,dešimtimis segtukų, kišenyčių ir virvučių. Net nesusimąstome, kad gali būti kitaip. Yra net tokių, kurie šventai tiki, kad kuprinė PRIVALO būti tokia. Bandydamas juos perkalbėti geriausiu atveju sulauki keisto žvilgnsio.

Tiesa, dažniausiai tokie žygeiviai keliauja mašinomis, iki upės eina toliausiai 1 km, nakvoja 1-2 naktis ir didžiausią kuprinės turinį užima alus ir taurieji gėrimai. Aišku, yra ir tokių, kurie remiasi “patirtimi”, sako va, žiūrėk, visi taip vaikšto. Ir iš tiesų, prisižiūrėjau Švedijoje šimtus žygeivių su tokiomis kuprinėmis. Labiausiai patiko jų veidų išraiškos, kai mudu linksmai pasišokinėdami ėjome, o jie persikreipę ir išvargę vilkosi. Bet kiekvienam savo.

Aš seniai patikėjau Alvydo kuprinėmis. Jos yra ganėtinai lengvos (pagal svorio/talpos koeficientą nesveikai lengvos) ir tvirtos. Pastaroji vertybė yra viena įspūdingiausių. Pagamintos jos iš 1000 D corduros arba iš 550 D polyoxford medžiagų. Na, šiek tiek įplyšusios jos buvo tik po to, kai prisikrovėm akmenų aštriomis braunomis ir gerai pamėtėm. Gali pasenti nebent morališkai. Jei keliaujate į rimtą ekspediciją – tai nepamainomas daiktas. Ir kaina yra nedidelė – iki 300 lt. Vertinant tai, kad medžiagos tikrai brangios, o dabrbas nepriekaištingas, tai investicija pigiau grybo.

Pliusai:

– talpi;
– patvari;
– lengva;
– patogi;
– pigi;
– labai greitai džiūsta;

Minusai:

– rimtoms ekspedicijoms – nėra; nebent galėtų buti dar lengvesnė.

Į sistemą kartu įeina ir hermomaišas, kuris, gaila, nėra pats lengviausias. Maniškis sveria 280 g. Ieškosiu naujų medžiagų. Nors vėlgi, patvarumas yra nerealus.

Visgi pastaruoju metu aš labai linkstu prie to, kad metas pereiti prie dar lengvesnių kuprinių. Visa esmė yra medžiagose. Kaip tik dabar iš extremetextil.de keliauja siuntinukas su medžiagomis, skirtomis kurpinėms man ir Kornelijai. Tai bus pirmasis žingsnis link to, kad pasigaminti kuo lengvensę kuprinę. Tiesa, patvarumas nebus tobulas, tačiau viskam savas laikas.

Mintys apie tai, kad reikia lengvinti ir Alvydo kuprinęs kilo nuo to, kad jos yra didelės – 90+ L. Maniškė, kadangi esu aukštas, gal ir dar taplesnė. To tikrai nereikia. Pavasarį užsisakiau mažesnę, kuria esu patenkintas, tačiau ji taip pat sveria kilogramą. Dižiausias pakeitimas – kišenė kilimėliui, kuris atstoja kuprinės rėmą. Bet dabar manau, kad jis kiek per sunkus ir jį reika išardyti, padaryti šiek tiek kitaip: arba tvirtinti tik raišteliais išorėje, arba dėti kilimėlį į kuprinę. Medžiaga kišenei prideda svorio ir sistema nelabai gerai veikia. Tiesa, tokiam žygyje, kokiame mes buvome su Kornelija, net ir tokia kuprinė yra kiek didoka. Todėl nusprendžiau pabandyti pasisiųti pats dar lengvesnę kuprinę. Tokią, kokią naudoja ultralightininkai vakaruose. Didžiausias jos minusas – medžiagų silpnumas. Bet, kaip ir minėjau, tai tik pradžia. Be to, reikia pirmiau išbandyti, o tik po to daryti galutines išvadas.

Internete radau nemažai literatūros apie tai, kaip pasidaryti kuprinę. Daugiausiai visi remiasi Gossame Gear firmos G4 kuprine. Kažką panašaus planuoju ir aš sumeistrauti. Čia nuorodos į šaltinius:

Brėžiniai ir medžiagų sąrašas: http://www.backpacking.net/makegear/gvp-pack/

Kelios Gossamer Gear kuprinės. Brėžiniai pagal G4, tačiau ketinu labiau koncentuotis ir siūti pagal Gorilla:

Dar keli filmukai įkvėpimui:

PALAPINĖ

MLD Duomidas

Čia istorija ta pati. Kaip galima sugalvoti ką nors kito, jei visą gyvenimą matai palaines su rėmais ir dvigubom sienom? Juk nešaus mintis miegoti po medžiagos skuteliu, jei nė kart gyvenime nesi to daręs. Juk privalai apsisaugoti nuo vabzdžių, lietaus, saulės, vėjo, svetimų akių ir kitokių baubų. Į Uralą ir Timaną įmiau Husky buster. 4 kg. Dviems – trims žmonėms. Ačiū, bet man gana. Taip, žinoma, šioje palapinėje jautiesi lyg name, tačiau visą laiką įtariau, kad kažkas čia ne taip… Vėliau ėmiau žiūrinėtis kitų palapinių, kurios sveria 2 kg. Maniau, kad geriau jau nembūna. Būna. Pasirodo, galima miegoti tiesiog po medžiagos skuteliu.

Pavasarį pasakiau, kad gana, eina visi peklon ir mano baimės kartu, pirksiu MLD Duomid tentą. 614 g dviems žmonėms. Su pilna apsauga nuo vėjo ir lietaus. Kaina 600 pinigų. Aišku, susilaukiau labai kritiškų žvilgsnių ir replikų ne iš vieno, tačiau esu įsitikinęs, kad tai vertas savo kainos daiktas. Aišku, už tokią kainą gausi palapiną su dugnu ir rėmu (!!!), bet tai tik papildomas svoris. Didžiausias svoris yra galvoje – čia faktas. Sunkiausia yra prisiversti išrįsti miegoti palapinėje be dugno. Ir be tinkliuko. Bet tai padarius ir supratus, kad viskas tvarkoje ir dar geriau, gyvenimas tampa lengvesnis. Šuolis nuo 4 kg prie 614 g yra įspūdingas.

Jei kada nors keliausime su daugiau žmonių, reiks didesnio tento ir jį pasidarysiu, nes silnailonas, iš kurio pagamintas tentas, ne karvę kainuoja. Be to, galima pasidaryti lengvą paprastą tentą. Taigi mintys, jei pastebėjote sukasi apie tai, kad reikia daugiau daryti pačiam, ieškoti naujų medžiagų.

MIEGOJIMO SISTEMA

Ilgas kelias buvo nueitas kol supratau, kad galima miegoti ir lengviau. Kol kas man dar liko nemažai nueiti, nes vis dar neturiu normalios sistemos, tačiau visa tai padarysiu. Pirma, ketinu pereiti prie pūkinio miegmaišio. Nusibodo, kad jis sveria 2 kg ir vis tiek šalta. Noriu, kad viskas kartu su palapine svertų iki 2 kg ir būtų labai šilta. Tai padės padaryti pūkas. Be to, mąstau pereiti prie užklotų (quilt) ir palikti miegmaišius šaltesniam metų laikui. Kol kas dar reikia sukaupti daugiau žinių apie tai, tačiau iš kelių filmukų susidarysite bendrą vaizdą.

Kilimėlį kažkaip sugebėjau jau Urale susimažinti. Putoranuose išvis ant skutelio miegojau ir buvo super. Esmė ta, kad reikia panaudoti daiktus (kuprinė, hermomaišas, gelbėjimosi liemenė) tam, kad būtų minksčiau ir šilčiau. Kilimėlio ilgis tik nuo kaklo iki šlaunų – 7 dalys Thermarest Z-lite. Vienas kilimėlis tinka dviems žmonėms. Ir pigiau, ir lengviau, ir susitaupo svoris. Be to, tai puikus rėmas kuprinės.

Va video apie užklotus. Šitas pats žmogelis rodo vėliau kaip pagaminti viską, kaip apskaičiuoti Velniai griebtų, apklotas, kurį jis pasigamino, buvo visiškai nesveiko storio.. Ajėtau kaip šilta būtų jame miegoti…

Dar labai daug kur reikia tobulėti, nes va kad ir miegmaišis vienas tokio dydžio dviems žmonėms galėtų būti Dar labai daug kur reikia tobulėti, nes va kad ir miegmaišis vienas tokio dydžio dviems žmonėms galėtų būti[/caption]

P.S.

Psipiažinsiu, kad man dar toli iki tikrosios laimės ir aukso viduriuko suradimo. Tačiau šiuo keliu einu ir stengiuosi mokytis. Atleiskit, jei mano mintys skiriasi nuo jūsų. Tiesiog nebegaliu daugiau tampyti 30 kg+ svorio kupirnės. Gana.

Mintys apie tai, kad reikia kažką keisti prasidėjo po to, kai pažiūrėjau Andrew Skurkos video National Geographic seminare. Čia jis pasakoja apie visiškai nesveiką žygį po Aliaską ir Kanadą. Galiu pasakyti tik vieną pastabą – jo kelionės maršute buvo pasipildymo punktai, kur jis galėjo pasiimti iš anksto paruoštą maisto davinį. Tačiau mūsų žygiai, be maisto kiekio, yra labai panašūs:

Čia jis pasakoja apie įrangą.

Comments

• LJ

Super. Ačiū, kad dalinatės informacija!

• Laimonas

O man mano Term A Rest Neon Air kilimėlis patinka ir tinka. Storas, lengvas (pagal mane, mažiau nei 0,5kg :) ), telpa į alaus bokalą. Tik šiugžda ... :( Turiu ir Z-Lite, bet pripuciamas geriau :) O šiaip, liuks viskas. Susigalvok prekės ženklą ir pradėk gamint savo išmąstytus daiktus. (Y)

• Laurynas

Pas tave kokio dydžio jis? Peteris turėjo tokį, jei nemaišau, tai smagiai miegojosi jam.. Hm.. Gal ir vertas grieko daiktas.. Pažiūrėsim, kas kaip, reiks pasibandyti.

• Laimonas

Pas mane Regular. Tau per mažas būtų :) . Tau tinkantis Long bus sunkesnis, žinoma. Tomkis nusipirkęs yra, atrodo. Gal paskolins pabandymui. :)

• Arvydas

Gerai susiskaitė! Idomūs sprendimai, o kas svarbiausia logiški. Patiko kuprines dizainas, kur review video kai kilimėlis tvirtinamas jos gale. Praverstu tokia tikrai. Kaip manai kiek pigiau išeitų pasisiūti toki tentuką pačiam? Ko dar reiktų be pačio audinio? Apie apklotus pirma kart girdžiu, patiko man jie. Ai žodžiu viskas čia gerai ir labai naudinga!

• Laurynas

Yra apie ką susimąstyti. Realiai, ir mes savo kuprines panašiai krauname, nes, bent jau aš, kilimėlį nugaroj viduje dėdavau. Dėl pigumo tentuko, tai reikia paskaičiuoti. Va čia yra tas silnailonas http://www.extremtextil.de/catalog/Ripstop-Nylon-tentfabric-silicone-coated-40den-55g-sqm::1198.html Nesu šimtu procentų tikras, kad tai toks pats storis. Po savaitėlės turėtų būti dar plonesnio silnailono. Na, metras ilgio ir 1.50 m storio, tai gaminant paprastą tentuką (ne piramidę), reikia maždaug 6 m. Gaunasi 40 eurų. Piramidei reiktų daugiau :) Bet backpackinglight.com forume radau kelis variantus. Mąstau, kad gal reiks dar didesnį pasidaryti, kaip supermid.

• Arvydas

Kaip suprantu tu planuoji irgi darytis tą ultra light kuprine. Bet su tokia gi nepakeliausi kaip Jūsų žvejybinės kelionės po Uralą ir Putoranus. Man tai tas ultra light variantas super atrodo hitch-hiking tripams po EU. Vistiek kai žvejoji tai tos įrangos daug daugiau nei šeip keliaujant su tikslu tik tarkim nusigaut iš taško A į tašką B.

• Laurynas

Taip :-) ketinu siūti. Į tokią kelionę kaip Uralas ir kitos, žinoma, kad netiktų. Va apie žvejybinę įrangą taip pat labai intensyviai galvoju... Bridkelnės - didžiausias galvos skausmas :-D Maistas irgi užknisa, nors mes kažkaip su 10 kg mėnesiui jau išsiverčiam.. Bet aišku, UL kuprinytė tokiai ekspedicijai netiks. Tačiau visoms kitoms išvykoms bus super!

• Laimonas

O brydbačiai jau nebe galvos skausmas? :)

• Laurynas

Tai čia į tą patį terminą papuola :-)

• liudas

Labai idomus ir naudingas straipsnis. Taciau ar tikrai sumazinus kuprines svori keliais simtais gramu issispres problemos su svoriu. Pirmiausiai gal reiktu atsisakyti visokiu keptuviu, sunkiu bridkelniu su sunkiais trekingo batais ir siaip gerai perziureti imamu daigtu sarasa. Be to ir maisto. Juk tiek prisigaudot ten sibire zuvies...Zinoma visur kazkas turi but paaukotas, komfortas buityje ar kruvis peciams..

• Laurynas

Visiškai sutinku! Bridkelnės, meškerės . laivasir dar daug šlamšto. Apie tai labai intemsyviai mintiju,ką čia kaip pakeitus :-) esame padarę daug klaidų.. Dėlmaisto. Reikia peržiūrėti, ką imame.. Bet ir taip gaunasi vos 300 g dienai maždaug :-D be žuvies būtų striuka..

• Liudas

Ar galėtumėt parašyti savo e mailą. norėčiau pasikonsultuoti truputi, apie Putoranų kelionės logistką. Dėkui

• j

nu jau reikia update sita tema! Kaip kuprine?

• Laurynas

Hm.. Tikrai gera mintis. Kažkaip užsikasiau per tuos darbus. Kuprinę pasisiuvau :D Pirmas blynas kiek pasvilęs, bet labai malonus akiai ir dūšiai. Reiks būtinai pasidalinti :D